Uitdaging
Artbizniz is een groothandel met een bijzondere collectie voor de detailhandel. Wij leveren aan detaillisten in de kantoor- en boekhandels, meubel-, cadeaubranche, life-stylewinkels, decoratiewinkels, funshops, bloemenwinkels en tuincentra.
In het verleden had Artbizniz zelf winkels en leverde het ook aan consumenten. Inmiddels is het bedrijf uit gegroeid tot een groothandel en ligt de focus op de zakelijke klanten. De vorige webshop van Artbizniz bediende zowel consument als zakelijke klanten waardoor het lastig was om een richting te geven aan de webshop op gebied van marketingstrategie. De nieuwe webshop is volledig gericht op B2B. Omdat we dit vanaf het begin met de klant konden opbouwen is er nagedacht over benodigde functionaliteiten om het platform zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken.
Webdevelopment
De voordelen van een maatwerk webshop is dat je samen kan nadenken over functionaliteiten. Zo worden er op de website voor niet klanten enkel de verkoopprijzen getoond. Achter de login komen alle functionaliteiten en wholesale prijzen tevoorschijn.
Voor Artbizniz hebben wij gerealiseerd dat er staffelkorting kan worden gegeven op omdoos aantallen. Hierdoor wordt de klant beloont om dozen af te nemen en scheelt het werkzaamheden in het magazijn.
Reseller aanvragen
Om nieuwe klanten te verwelkomen is ook dit stukje geautomatiseerd. Op basis van een slim formulier wordt er gecontroleerd of de klant voldoet aan de eisen om reseller te worden. Vervolgens hoeft de aanvraag alleen nog geaccordeerd te worden door de systeembeheerder. De klant krijgt daarna een melding met dat de toegang is verleend.
Groeiversnellers
Het WooCommerce systeem wordt gebruikt als basis. Met de Feed software van Channable is het mogelijk om een product-feed te maken voor externe partijen. Op deze manier kan er vanuit één voorraadsysteem worden gewerkt.
In 2023 gaan we van start met het marketingplan voor Artbizniz volledig gericht op B2B klanten.