Online marketing strategie
De mogelijkheden in online marketing worden steeds uitgebreider. Waar het ooit begon met alleen een website, heb je nu ook de keuze uit diverse social mediakanalen, wil je beter vindbaar zijn in Google, heb je ook iets gehoord over adverteren via Google en Facebook en heb je ook nog een lijst met honderden e-mailadressen waar je ‘iets’ mee moet doen.
Je ziet door de bomen het bos niet meer! Een strategie is dan ook onmisbaar voor online succes. Wil je een stevige basis creëren voor de marketingactiviteiten voor jouw bedrijf? En kun je wel advies gebruiken over hoe online marketing écht bijdraagt aan het succes van jouw bedrijf? Schakel Onwaarts in voor het creëren van jouw online marketingstrategie.
Mogelijkheden van online marketingstrategie
De afgelopen jaren hebben we tientallen mkb-bedrijven geholpen met het opzetten van een online marketingstrategie. Hierdoor kunnen deze bedrijven online marketing veel doelgerichter inzetten en behalen zij meer succes.
Wat we concreet voor jouw bedrijf kunnen betekenen:
- Analyse & onderzoek: we doen onderzoek naar jouw (online) markt, belangrijke concurrenten en brengen in kaart welke zoekwoorden interessant zijn voor jouw bedrijf. Ook kijken we naar de mogelijkheden van social media marketing en andere online marketingkanalen die interessant zijn voor jouw bedrijf.
- Marketingstrategie: we beschrijven jouw online doelgroep, brengen de klantreis in kaart en beschrijven beknopt de marketingstrategie die past bij uw bedrijf. Hiermee heb je een mooie basis om nieuwe marketingactiviteiten te ontplooien.
- Adviesplan: op basis van het onderzoek en de marketingstrategie stellen we een adviesplan op met inzichten en concrete acties die jouw bedrijf verder gaan helpen.
- Uitvoer: je kunt er vervolgens voor kiezen om deze acties zelf of met jouw team op te pakken, of de acties uit te besteden aan Onwaarts. Onze online specialisten hebben jarenlange ervaring met diverse online marketingkanalen.
Resultaat van een online marketingstrategie
Een duidelijke online marketingstrategie als basis voor jouw marketingactiviteiten resulteert in:
- Een duidelijke richting voor uw bedrijf, medewerkers en (marketing)partners..
- Het kunnen aanbieden van de juiste boodschap aan de juiste persoon op het juiste moment.
- Het niet langer verspillen van marketingbudget.
- Meer rendement uit jouw online marketingactiviteiten.