Case

Bert van Kruistum Schilderwerken

Brand & Design Development Marketing Strategy Webdesign

Vakwerk met oog voor detail

Voor Bert van Kruistum Schilderwerken zijn we een partnership aangegaan om onder andere de online marketing te verbeteren. Doordat in de oude situatie de verschillende campagnes al een tijd geen onderhoud en optimalisaties hadden ontvangen en daardoor ver achterliepen op de ontwikkelingen van Google Ads, werd het budget wat beschikbaar was niet optimaal gebruikt. In andere woorden, het budget ging op aan irrelevante klikken en vertoningen.

Met een SEA-analyse hebben we de punten waar budget verloren ging inzichtelijk gemaakt. Deze hebben we vervolgens omgezet in een prioriteitenlijst om hands-on mee aan de slag te gaan.

Oplossing

Onwaarts ging aan de slag met het dichten van de lekkage van het advertentiebudget. Door het dichten van de lekkage werd het beschikbare budget efficiënter gebruikt, zonder dat we daadwerkelijk al verbeteringen hadden doorgevoerd.

Vervolgens hebben de laatste best-practices binnen Google Ads doorgevoerd en voorgesteld ter optimalisatie van de huidige campagnes. Een greep hieruit als volgt:

Advertentiekwaliteit

Advertentiekwaliteit verbeterd qua copy voor een verbeterde score in het algoritme en beter aansluiting op de zoekintentie van de doelgroep

Campagne

Campagne instelling verbeterd op basis van de beschikbare data en zoekintentie van de doelgroep. Ook hebben we nieuwe campagnes toegevoegd en de nieuwe opties van Google Ads geïntegreerd.

Daarbij is de zichtbaarheid van de campagnes naar het volgende niveau getild door optimalisatie van zichtbaarheid, copy en campagne-typen

Conversiemetingen

Conversiemetingen geoptimaliseerd om te bepalen wat de campagnes nou precies opleveren en wat we terugkrijgen voor iedere euro aan advertentiebudget

Targeting

Targeting geoptimaliseerd op basis van de wens van de klant, zodat iedere euro ook echt daadwerkelijk bij de juiste doelgroep terecht komt.

Resultaat

Dankzij het optimaliseren van Google Ads zijn we van gemiddeld 100 vertoningen per week gegaan naar 594 vertoningen per week. De kosten per click zijn gemiddeld 20 cent afgenomen.
Het aantal klikken op het telefoonnummer en aangevraagde offertes via de website is verdubbeld. Het beschikbare advertentiebudget is uitgebreid en wordt nu efficiënter ingezet dankzij de hoge advertentiekwaliteit. Dat levert onder de streep een verdubbeling van de resultaten op.

Doorlopend voeren we steeds optimalisaties door om het algoritme goed te blijven voeden en het maximale uit het beschikbare advertentiebudget te halen. Dit is ontzettend belangrijk omdat Google Ads blijft vernieuwen, de markt blijft veranderen en de concurrentie niet stil staat.

” De service is helder en alternatieven worden toegelicht. De prijs- kwaliteitverhouding, bereikbaarheid en snelheid dragen bij aan de resultaten van onze site.”

Janine van Kruistum

Laat groei geen toeval zijn. Neem contact op!

Edwin de Graaf

Marketeer