Blog
3 minuten leestijd

Een pragmatische kijk op online-marketing

Onlangs zijn wij door Vallei Business geïnterviewd over onze visie en werkzaamheden. In dit interview vertellen we meer over hoe wij ter werk gaan en wat onze doelen zijn.

Vallei Business heeft erg hun best gedaan om goed samen te vatten wat wij uitdragen en waar wij voor staan. Wij raden jullie dan ook van harte aan om het artikel te lezen op hun website. Hieronder kun je een klein stukje vinden.


Effectieve online-marketing is van elementair belang, maar wat veel ondernemers betreft moet het niet teveel tijd van de dagelijkse business opslokken. Dat snappen de mensen van webbureau Onwaarts in Veenendaal als geen ander. Ze pakken de zaken heel pragmatisch aan en houden een oeverloze vergadercultuur zorgvuldig buiten de deur.

In het land dat het poldermodel heeft uitgevonden valt altijd wel een aanleiding te vinden om een meeting te beleggen. “Soms heel zinvol, maar wij houden vooral van heldere communicatie en korte lijnen, zonder vele uren voor projectmanagement aan de klant te factureren,” zegt Jeroen Klumpenaar, mede-eigenaar van Onwaarts en specialist in webdevelopment. “Eerder steken we het praktisch in. Ergens een klap op geven en hup, verdergaan met het volgende punt. Wij kiezen liever voor een actiematige aanpak dan dat we overal overlegmomenten voor agenderen. Dat zorgt voor een kortere doorlooptijd en werkt kostenbesparend, terwijl we wél met resultaat komen.” Hoe dat zit, legt compagnon Johan van den Deijssel – verantwoordelijk voor strategie en creativiteit – uit.

“Wanneer we voor een klant aan de slag gaan met webdevelopment en online-marketing, vragen we natuurlijk om input, maar we verrichten vooral veel voorwerk. We analyseren de website, de prestaties in Google, de uitingen in sociale media en eventuele bestaande campagnes. Deze data vergelijken we vervolgens met de concurrentie. Als we dan weten welk doel het bedrijf heeft en welke doelgroepen het wil aanboren, kunnen we een heel concreet voorstel uitwerken: het marketingplan.”

Dapper
 
Blijkbaar werkt de aanpak, want Onwaarts bestaat pas een jaar, moest recent reeds naar een ruimere behuizing zoeken om het groeiende team plek te geven en beschikt over een even goedgevulde als gevarieerde portfolio. “Van de landelijke politie tot de lokale makelaar, van groothandels tot retail en mkb-bedrijven,” aldus Klumpenaar. “Oké, ik moet erbij zeggen dat Johan en ik van tevoren al ieder onze eigen onderneming runden.

We zetten destijds werk bij elkaar uit en besloten een jaar geleden onze expertises samen te voegen: webdevelopment, webdesign en online-marketing.” Best dapper wanneer je als dienstverlener een traject voor een opdrachtgever durft te starten zonder telkens elke stap af te kaarten in een vergadering. Het getuigt van een gezonde dosis zelfvertrouwen. “Een klant huurt ons in als specialist,” meent Van den Deijssel heel terecht. “Op basis van de beschikbare data kunnen we logische en efficiënte vervolgstappen analyseren en implementeren. Het mooie aan online is bovendien dat dingen zich later altijd laten aanpassen. Op basis van nieuw verkregen inzichten stel je naar behoefte je marketingplan en campagnes bij.”

Bron: Vallei Business

Geschreven door
Jeroen Klumpenaar
Laat groei geen toeval zijn. Neem contact op!

Jeroen Klumpenaar

Partner & Developer