Formulieren op jouw website zijn dé manier om gegevens te verzamelen van potentiële nieuwe klanten. Ongeacht het doel van jouw formulier is het de bedoeling om gebruikers zo duidelijk mogelijk mee te nemen door de stappen in jouw formulier.
Onwaarts focust op conversie. We kijken naar jouw doelgroep en onderzoeken hoe deze het formulier (zal) gebruiken.
Bij Onwaarts is een goed formulier pas goed als deze de volgende punten kenmerkt:
- Het formulier is duidelijk en gemakkelijk te begrijpen.
- Keep. It. Simple. We houden het formulier graag zo kort mogelijk.
- Gebruik de juiste invoerveldtypes om het de gebruiker simpeler te maken.
- Voorzie het formulier van een duidelijke call-to-action.
- Controle van de werking van het formulier. Trial and error!
- Responsief formulier, goed te begrijpen én in te vullen op ieder scherm.
Zo een greep uit de belangrijke kenmerken voor een goed formulier. Daarnaast vinden we natuurlijk nog meer elementen belangrijk. Benieuwd hiernaar? Neem contact met ons op. Onder het genot van goede koffie bespreken we jouw doelen en zorgen we voor een conversiegericht formulier, die past bij jouw wensen én die van de doelgroep.