Ga terug naar "WooCommerce"

Hoe voeg ik een kortingscode toe?

Geschreven door Edwin de Graaf op 28 december, 2022

Met kortingscodes kun je binnen jouw webwinkel kortingen toevoegen. Denk bijvoorbeeld aan het belonen van vaste klanten met een winkelmand totaalkorting of een procentuele korting op enkele producten door middel van een kortingscode. 

Binnen WooCommerce krijg je veel mogelijkheden om de kortingscode te configureren. Zo kies je zelf de daadwerkelijke code, kun je kiezen voor een minimum aankoopbedrag of kiezen tussen een procentuele korting of korting in euro’s. Benieuwd naar een specifieke oplossing? Laat gerust van je horen!

Om een kortingscode toe te voegen in jouw WooCommerce webwinkel, volg je de volgende stappen:

Log in op de back-end omgeving van je WordPress website (www.jouwdomeinnaam.nl/beheer) en navigeer via het linkermenu naar “Marketing” en klik vervolgens op “Waardebonnen”.

Klik vervolgens bovenin op “Waardebon toevoegen”. 

WooCommerce noemt kortingscodes “Waardebonnen”. Je vindt ze onder het kopje “Marketing”

Voer de gewenste kortingscode in of laat deze automatisch genereren door het systeem. Kies vervolgens een beschrijving en kies het kortingstype. Je kunt kiezen uit de volgende opties:

Vaste winkelmand korting
Hiermee geef je iemand korting op de gehele winkelmand.

Procentuele korting
Wil je iemand 10% korting geven? Dan kies je procentuele korting. Het systeem rekent automatisch uit op de afrekenpagina wat de korting in euro’s daadwerkelijk wordt.

Vaste productkorting
Kies voor vaste productkorting als je op een specifiek product korting wilt geven. 

Na het kiezen van het kortingstype kies je de waarde van de waardebon. Je hoeft deze niet te specificeren met een euroteken of %-symbool. Indien gewenst kun je nog kiezen om gratis verzending toe te staan of een vervaldatum te geven aan de kortingscode. Dat kan erg handig zijn wanneer je tijdelijke acties gebruikt.

Het waardebon bedrag hoef je niet te specificeren met een euroteken of percentage symbool

Aanvullend kun je meer instellingen configureren zoals gebruiksbeperkingen. Denk hierbij aan een maximale of minimale besteding en het uitsluiten van bepaalde klanten of producten.

Denk goed na over de gebruiksbeperkingen van jouw kortingscode

Vervolgens kun je nog kiezen om gebruikslimieten te configureren voor de kortingscode. Denk hierbij aan een gebruikslimiet per waardebon of limiet per klant.

Zorg dat je klanten niet onbeperkt korting kunnen ontvangen met gebruikslimieten

Vergeet niet om rechtsboven te klikken op “Publiceren”. Hiermee sla je de kortingscode op en wordt deze direct actief.

Geschreven door
Edwin de Graaf